November 30, 2009

Don't judge a book by its cover....

kt sini aku nak cite sket...sebab ape kita selalu je pandang rendah kat ape2 jer...
mcm buku...klau cover buku tu buruk....kite nak bace ker?....
padahal kite nie tak tau pun fakta sebenar...akan benda2 tu...biasenye orang kate first impression kita pada sesuatu tu mesti buruk....

sebab ape ek?..

contohnye...aku dah biasa sangat dengar budak2 semenajung yang selalu cakap yang sabah dengan sarawak nie tak maju...betul ke?...
aku pernah duduk kat sarawak tak lame la sangat lebih kurang 6 tahun....so kat sini aku dapat lihat sendiri dengan mate kepale aku tentang keadaan kat sane...
tapi bile 'sumone' tu cakap...diorang kate yang sabah dengan sarawak nie mundur la...
tkder kemajuan...semua tu kalau korang pandang sebelah mate...
kalau nak tau lebih lanjut...naik la air asia...(promote sket).....

satu lagi kisah...timeframe die...time banjir hari tu...aku sekarang nie tinggal kat kota bahru...so...mesti tau yang banjir kat kelantan tu agak teruk...
tapi diorang tau ke yang banjir kat kelantan tu tiap2 tahun...jadi bagi rakyat kelantan sendiri banjir tu boleh kate macam pesta air...so...ape yang menyebabkan diorang kate camtu?...
asal banjir je start la kutuk situ...kutuk sini....

aku rase benda macam nie tak perlu la dijadikan isu sangat...cuma aku nak tanya pendapat korang...
asal kita kena bagi first impression yang buruk2 sebelum kite tau ape keadaan sebenarnye?...

jawaabbbbbb.....

6 comments:

~~bella~~ said...

dok kota bharu ke ?? masih banjir g ke skang ni ?dah kurang kan ...

MX said...

~~bella~~-a'a...

umah parents skarang kt kota bharu...

dah kurang dh...

start time balik raye korban hari tu...

~~bella~~ said...

oic...kg nenek pon kat sana ..kat panji ..tapi dia punya umah tak banjir ..sbb umah kg ..nak masuk umah kena naik tangga ... betul2 kg... OPS !! dont judge a book by its cover! lupa lak

MX said...

~~bella~~-

sme la...umah parents pn tk bnjir jgk...

dkt2 area sungai jer...

btol3x....

don't judge a book by its cover...

nway rumah kmpung ok what....=)

bdk baek said...

kmpung la besh!!!

MX said...

bdk baek- of course la...

kampung mmg best...

=)