March 10, 2010

Berlagak Sombong

Aku tak faham...Kenapa ada manusia yang jenis tak paham adab dan tatasusila seperti mana termaktub dalam Rukun Negara?...Cara dan adab sopan di masyarakat di Malaysia dilupakan...mereka ini bukan rakyat Malaysia?...Tentu sekali tidak...Sudah tentu mereka ini samseng jalanan yang menunjuk lagak...seakan-akan tempat ini aku yang punya...


Ini pengalaman aku masa makan di KFC malam tadi...Sakit hati apabila kita sampai dengan niat yang elok...tapi dihancurkan oleh mereka-mereka yang tiada perasaan hormat antara satu sama lain...Menyampah dan menyakitkan hati...

Sampai je dekat tempat parking...so kitaorang parking kereta, aku berada di tempat duduk hadapan...ingin keluar dari pintu...tetapi di halang oleh seorang lelaki...yang baru sahaja masuk di parking sebelah...Aku ingin keluar...namun memberikan peluang agar dia keluar dahulu...aku menunjukkan tanda-tanda ingin keluar...Tapi lelaki itu menghalang aku keluar...seolah-olah tiada apa yang berlaku...Aku keluar...Kemudian Berkata "Excuse Me"....APA BALASANNYA?....

Di jeling...Seolah-olah aku menghalang perjalannya...DAMN...TOlong la brader...Gua dah bagi lu jalan...Lu nak marah gua?...Manusia jenis apa?...Mood nak makan KFC kurang...nasib baik tak terbantut je...Ni lah perangai manusia...Aku tau...MAK BAPAK dia mesti tak ajar betul2 dia ni...Tu yang jadi macam ni...


4 comments:

bhahmz said...

huhu..cian2..

laen kali..ckp je..
"oh I'm sorry, I have somewhere to go and you were blocking my way" pastu senyum lebar..:D

haha..kalo die jeling lg..wat x taw je..hehe xD aslkan kte dh ckp sorry cukupp..

huhu..npe ttbe rse diri ni cam jht je?? T.T

MX said...

bhahmz- =)

saya_arief said...

kalo time die jeling tuh, kiter balas balik jelingan tuh.
haha..

MX said...

saya_arief-

Balas balik jelingan tu mungkin akan menimbulkan pergaduhan...

rasenye lebih baik dibalas dengan senyuman...

betul tak?...

=)