March 15, 2010

Kenapa ramai yang nak jadi artis?

Kenapa ramai orang yang nak jadi artis?...Kenapa dan mengapa?...Adakah disebabkan apabila kita digelar artis kita adalah seorang yang kaya?...Mampu meraih ribuan ringgit?...Tapi berapa ramai yang berjaya?...

Tu yang aku nak share...Sekarang ni kita tengok dah banyak sangat realiti show...yang ingin menjadikan mereka-mereka yang ingin terkenal dan secara tak langsung mereka akan menceburkan diri dalam industri hiburan...Mereka juga akan terkenal...Popular...Banyak duit...Betul ke macam tu?...

Tujuan utama adakah duit?...Persoalannya...Mereka ni betul-betul berbakat ke untuk tahan lama dalam industri ni?...Aku pun dah tak kenal dengan artis-artis baru...Tambah pulak dengan artis-artis yang masuk realiti tv...lagi aku tak kenal...aku pun tak nak ambik tau pasal realiti tv ni...AF?...OIAM?...aku tahu rancangan tu...tapi tak pernah nak tengok...Tapi sampai bila mereka-mereka yang lahir dari rancangan ni boleh bertahan?...


Kalau dulu, mereka yang berbakat akan naik sebagai artis...kalau sekarang?...Bukan bakat...tapi personaliti...Sekarang pun artis bukan ke dah ramai yang terdedah sana sini...Betul tak pendapat aku?...

Kanak-kanak pun dah ada yang bergelar artis...Dengan rancangan realiti seperti Idola Kecil...Ni semua hasil galakan ibu bapa...So...secara tak langsung mereka mengabaikan persekolahan...Walaupun ada diantara yang boleh membahagikan masa...Tapi kebanyakannya sebaliknya...Adakah ini perlu?...

Hairan dan hairan...Adakah tarikan kepada duit yang banyak menjadi satu dorongan?...Walaupun seseorang itu tidak berbakat?...

Explaiiinnnn!!!!...



p/s: pictures are taken from google...


12 comments:

BudakHitam said...

sebab die best..aku salahkan media..sebab media tak abih2 nak mengekor artis2 ni..kadang sosial life dirang pun kite amek tau sampai terikut-ikut..

aku tak salahkan realiti tv sebab jamali shadat bintang rtm kan? Siti?

Jadi artis ni orang dah salah anggap je. Bukan nak memperjuangkan seni tapi lebih kepada material.

MX said...

budak hitam-

aku stuju...kat mana2 pun media akan kejar artis-artis ni...untuk publisiti...so secara tak langsung diorang jdai popular...

Bintang RTM time tu tak same macam realiti tv zaman sekarang kn?...Dan aku akui siti memang berbakat...

artis = more to materialistic...

that's my opinion...

ParkAir said...

sebab duit la, suara macam anjing laut pun diorang sanggup cuba, sebab kalu sangkut lumayan gak ah.

kalau keje asal diorang kerani xkan dapat income macam artis tu, jadi tebalkan sikit muka, g je ujibakat.

untung sabut timbul, untung batu tenggelam blob blob la..

nawal said...

sbb glamer dan duet membutekan mata..

tpi artis nih x de la kaye sgt.
kan kan?

Afieq said...

artis dgn dunianya.... terlalu pentingkah populariti dan mata wang yang sementara (60-70 tahun) jika dibandingkan dgn taman syurga yang dijanjikan oleh Allah azzawajalla yang kekal abadi (infiniti tahun)?

MX said...

parkair-

hahaha...btol tu...

kadang-kadang pakej ni langsung tak lengkap....

tpi tetap gi try..

manusia...manusia...

MX said...

nawal-

btol2...kadang-kadang naek dua,tiga bulan...

pastu hilang...

diorang g mane ye?...

=)

MX said...

afieq-

Kita sentiasa dilalaikan dengan duniawi...

dan kita sering kali terleka...

tu lah hakikatnya...

kacang said...

sal artis2 neyh tak minat ouh.
byk g keje len nak buat.
~

MX said...

kacang- =)

♥CIK SHA♥ said...

setuju dengan pendapat ang..aku pun dah tak kenal artis2 baru..ramai sangat..semua produk rancangan realiti..kdg2 xde bakat pon..cume ade rupe je..ntah la..tu dunia hiburan kat malaysia..bakat tolak tepi..rupe diutamakan dulu..hmmm...

MX said...

cik sha-

=)...