May 14, 2010

[Piala Thomas] Malaysia - China (Separuh Akhir)

Separuh akhir Malaysia menentang China...


Seperti yang dijangka...Datuk Lee Chong Wei bertemu Lin Dan...Dalam perlawanan yang di tunjukkan Lin Dan berada di prestasi terbaik...Lin Dan menang dengan 21-17 dan 21-8...Buat pertama kali Datuk Lee Chong Wei tewas dalam tahun 2010...
Walaubagaimanapun aku tengok permainan yang dah ditunjukkan oleh Lee Chong Wei agak kurang menarik disebabkan banyak kesilapan yang telah dilakukan secara tak langsung akan memberi mata kepada Lin Dan...Apa yang telah djelaskan oleh beliau, ialah beliau kehilangan confident ketika menentang Lin Dan...


Perlawanan kedua diantara Koo Kean Keat dan Tan Boon Heong menentang pasangan China Cai Yun dan Fu HaiFeng...Tewas 21-15 dan 21-10...Corak permainan Koo Kean Keat dan  Tan Boon Heong seperti mudah dibaca oleh beregu China...dan banyak kesilapan yang dilakukan oleh beregu negara kita yang banyak memberi mata kepada pasangan beregu China...Masih banyak yang perlu diperbaiki...

     \

Game ketiga menemukan Wong Choong Han dengan Chen Jin...Wong Choong Han tewas 21-16, 21-8...Permainan yang telah dijangka siapa yang akan menang game tu...



Kesimpulan ketiga-tiga game aku tengok....aku rasa...Malaysia masih tak cukup presediaan dari segi fizikal...Sebab aku tengok fitness setiap pemain China memang cukup mantap...Tambah-tambah diorang nie laju....Stamina maintain je dari mula sampai habis...Pemain negara kita pula banyak buat kesalahan yang memberi mata kepada pihak lawan...Jadi aku rasa diorang perlu kaji balik corak permainan diorang dengan pemain China kalau nak menang balik Piala Thomas....Aku jugak berendapat yang Malaysia patut dedahkan pemain-pemain muda...Kalau tengok pemain China kebanyakannya muda-muda..Dan bukan hanya nak target kemenangan...Sebab Malaysia terlampau harapkan pemain-pemain lama...Tu semua aku punya pendapat...Korang pulak?...

11 comments:

ika honey bunny said...

wuwwuu.. apa-apa pon kita ni bagi jela sokongan yang kuat pada mereka ni.

Syasya Imani said...

btol2..
china suma pon muda2..

shaa bonitaa said...

mmm..maybe barisan jurulatih x turunkan pemain muda sbb x berada pd prestasi terbaik lg kot..huhuuu~~

ApekxHensem™ said...

malaysia sudah kalah..sedihnya...

MX said...

ika honey bunny-

always support our team....

=)

MX said...

syasya imani-

muda kan?...

21,23...semua muda-muda...

MX said...

apekzhensem-

bak kata pengacara tv tadi...

next time ade lagi...

arghhhh....

MX said...

shaa bonita-

tapi tak salah kalau jurulatih tu mencuba kan?...

tengok pemain piala uber indonesia semalam...

baru 14 tahun...tapi lawan no.1 dunia...

Nuraisyyah said...

frust gak tgok td chong wei lawan..sdey laaaa..hukhuk..pe2 pon..smoge diorg xpatah semngat..yeah..!! MALAYSIA BOLEH!!!!!!!

hikhik..:D nice entry...:)

MX said...

Nuraisyahh-

thanks...

syabas untuk team negara...

mereka dah pun cuba sehabis baik...

=)

Cik Ubi said...

hahaha~ak tgk separuh je..
takat datuk lwn,datuk kalah trus ak x tgk..

seb bek hafiz hashim x msuk..