May 11, 2010

Sepintas Lalu Piala Thomas 2010...Malaysia

Sejak jam 6 ptg tadi Malaysia telah bertungkus-lumus untuk mendapat kemenangan pertama dalam kejohanan badminton Piala Thomas...

Aku hairan...kerana Malaysia dianggap sebagai pilihan untuk menjuarai Piala Thomas kali ni...Tetapi harapan yang telah diletakkan kepada Wong Choon Han dan juga beregu negara Zakry Latif & Fairizizuan Tazari macam dah tak boleh nak memberi harapan kepada Malaysia...Dan harapan terakhir yang diletakkan kepada Hafiz Hashim agak berat dan ini memberi suatu tekanan kepadanya...


Choong Han membawa kekalahan pertama Malaysia kepada Jepun, tewas kepada Sho Sasaki


Zakry & Fairizizuan tewas kepada beregu kedua Jepun, Hayakawa & Kazuno


aku suka fighting spirit Hafiz Hashim...Walaupun banyak tohmahan kat dia...tetapi tetap memberi saingan kat Shoji Sato...

Aku tengok game Malaysia...Aku tengok semua game...Harapan yang diletakkan kepada pemain no. 1 dunia...Lee Chong Wei memang memberi harapan...Termasuk jugak beregu no.1 dunia...Koo Kean Keat & Tan Boon Heong...memang menepati sasaran...Tapi sandaran lain yang diletakkan Malaysia?...


Penyumbang mata pertama Malaysia, kemenangan terhadap Kenichi Tago


Penyumbang mata kedua Malaysia

Aku pun tak faham...Malaysia merupakan pilihan...dan bila bertemu dengan Jepun pun dah jadi macam goyah sikit...Ini kan pula nak menentang China...Jadi kita dapat bawak balik ke Piala Thomas kat negara kita selepas 18 tahun?...

8 comments:

izyani_azahari said...

tadi sakit jantung tengok hafiz hashim main. huhu. tapi tak pe lah. xde rezeki kan.

nuRuLain_zAiNi said...

npe sakit jantung? rugi x tgk td =P teruk sgt ke dorg main?

MX said...

izyani_azhari-

btol2...

hafiz dah tunjuk yang terbaik...

=)

INDRA QIRANA said...

mintak maaf cakap line up yang ada ni memang tak boleh pergi...BAM perlu lakukan sesuatu...

MX said...

nurulain_zaini-

hehehe...

tu tndenye debaran...

beban yang banyak telah diletakkan kt bahu hafiz hashim...

best...cuma choong han dengan beregu kedua Malaysia je jurang best sket...

MX said...

indra qirana-

stuju2...

line up kali ni mcam kurang mengancam sikit...

Azimhakimm said...

aku bengang betul dgn hafiss . dia maen slamber je . bukan nk smash byk peluangg . ishh . bengang btull . tapi tu je yg dia boleh buat . ape pon malaysia bolehhh ! XD

MX said...

azimhakimm-

hafiz dah cuba yang terbaik...

tapi ape2 pun...dia dah try...kalah pun rubber set...kire ok la...