May 18, 2010

Wanita "Islam" pertama Miss USA...Apa nak jadi?


Buat pertama kalinya dalam sejarah Miss USA dimenangi oleh seorang wanita Islam...

Rima Fakih yang merupakan keturunan Arab Lebanon yang berusia 24 tahun telah menang pertandingan Miss USA dengan mewakili Michigan...Sebagaimana yang kita tahu pertandingn Miss USA sudah semestinya memerlukan seseorang peserta itu untuk memakai pakaian renang dan memberikan gaya-gaya yang menghairahkan...dan secara tak langsung...beliau yang seorang Islam telah menyertai pertandingan yang sudah semestinya dilihat sebagai satu penyindiran terhadap agama...Malah beliau memberi tahu bahawa keluarganya mengamalkan kepercayaan Islam dan Kristian...Macam mana tu?...


Jadi aku terfikir jugak jika ini merupakan satu permainan yang telah dirancang oleh mereka-mereka yang menganjurkan pertandingan ini atau pun ini merupkan satu petunjuk dimana-mana Islam hanya sekadar nama di masa kini...Itu yang dapat kita lihat...Ramai yang tidak mengambil kisah akan maruah Islam dimata dunia...Jadi apakah signifikan yang perlu dibanggakan dengan kemenangan ni?...



kredit to KOSMO ! Online

20 comments:

AZIZUL HASIMIE OSMAN said...

islam pd nama nya je kot..

esyam said...

ni la apabila Islam sekadar nama sahaja...

MX said...

esyam-

dah banyak yang kita boleh lihat dan tengok...

zida said...

yup. betul. bg dia, islam hanya pada nama, tp tidak dipraktikkan. nauzubillahi min zalik.

MX said...

Azizul Hasimie Osman-

pendapat yang sama dengan esyam...

=)

MX said...

zida-

tanda-tanda kiamat makin hampir...

touyakaruma said...

nie islam hanya pada nama

MX said...

TK-

tu lah hakikat yang berlaku dalam dunia sekarang...

hmmm....

soffya cik bulan said...

cess...dan cess...hina sungguh!

ini mmg saty permaianan utk menjatuhkan maruah islam

Nur Hawa Mohd Zin said...

sumtime kat mereka mmg asal sana tp bukan agama Isla..tapi lau betol agama Islam..Wallahua'alam lah...nak ckp ape..macam2 skunk ni..semoga kita tak tergolong...amin...

rizputra7 said...

aku rasa ini hanya propaganda orang2 barat yg cuba mengaibkan umat islam..dan wanita tue mungkin tak ajaran islam sejak kecik...

kak ina kl said...

memang skrg mcm-mcam hal lah berlaku kpd org islam.

good luck for pa2

helena's said...

islam pada nama..

MX said...

soffya cik bulan-

satu propaganda dan permainan mereka-mereka yangn ingin menjatuhkan islam...

MX said...

Nur Hawa Mohd Zin-

yang tu hairan sket...

sebab dia kata family dia mengamalkan ajaran Islam ngan Kristian...

so macamana tu?...

MX said...

rizputra07-

aku pun rasa macam tu jugak...

cik soffya pun same...

kita sama pendapat...

MX said...

kak ini kl-

thanks...

=)

MX said...

helena's-

stuju2...

=)

akiN aMar said...

huu~ islam atas dasar name..

memberi pandangan buruk pd non-muslim jer..

MX said...

akin amar-

kadang-kadang ni mereka yang merancang semua ni...

saja untuk menjatuhkan umat Islam...