June 6, 2010

Boikot barangan keluaran Israel...Tindakan kita !


Bila Israel melakukan tindakan yang kejam ke atas rakyat Palestin sehingga membangkitkan kemarahan dunia...Kita baru lah mula nak boikot barangan mereka...Sedangkan kita tahu...kita sukar untuk mengelak dari menggunakan barang-barang mereka...Ini kerana jenama yang sudah lama berada di pasaran dan dipercayai kualitinya...Tapi bila dah terjadi insiden seperti ini baru kita nak mula boikot...Tapi bukan untuk masa yang panjang...dan kemudian kita akan menggunakan kembali produk-produk mereka...

Aku pun begitu...Pada mula ketika mana kemarahan ke atas pihak Zionis Israel mengganas...time tu baru aku rasa nak boikot-boikot ni...Tapi aku tak tanam dalam hati nak lari daripada menggunakan barang-barang mereka...Memang sukar untuk kita lari dari tidak menggunakan barangan mereka tapi apa salahnya kalau kita mencuba untuk tidak membeli barangan mereka bermula hari ni...Sama-sama kita tidak menyokong penggunaan barang mereka...

Aku pernah tulis satu entry mengenai Starbucks...yang mana boleh difikirkan adalah antara sumber kewangan Israel...


Dan sekarang aku rasa kita boleh cuba untuk lari dari menggunakan produk mereka...Dan ini serba sedikit dapat mengurangkan sumber kewangan mereka...

Insyaallah..

6 comments:

buyat(bebola tomato) said...

bro,edit la tindakan kejam keatas (israel)???

actually bnyk produk israel ni....mane yg boleh elak 2 kite cube untuk elakkan

Roronoa Zoro said...

boikot sungguh3 bro.. no mcd, no starbuck, no coca cola... utamakan boikot makanan dahulu...

peace !!

ketingting said...

ya,mari boikot ramai ramai.
walaupun, memang susah nak boikot.

MX said...

bebola tomato-

typing error...thanks bro...

MX said...

roronoa zoro-

lepas ni kita pergi kedai mamak jer...hehehehe

MX said...

ketingting-

sama-samalah kita usaha...
insyaallah...