June 1, 2010

Penjelasan Netanyahu terhadap serangan kapal Mavi Marmara

Aku menulis tentang Misi Kemanusiaan yang telah disertai oleh kebanyakan NGO antarabangsa...Tidak mengira bangsa...Mahupun agama...Serangan yang dilakukan oleh Israel ke atas kapal Mavi Marmara...turut berada di atas kapal tersebut adalah rakyat Malaysia yang terlibat...seramai 12 orang yang dikenal pasti berada di atas kapal......klik link di bawah untuk maklumat lanjut....


Rata-rata ramai blogger yang menulis artikel tentang serangan Israel ke  atas kapal yang membawa bekalan ke Gaza...Dan dunia mengecam hebat tindakan yang telah dilakukan Israel...Aku menjenguk blog Joegrimjoe...Dia sendiri telah menyertai demonstrasi awam menentang kekejaman Israel...Tapi adakah Israel akan berhenti dengan tindakannya?...

Aku tak rasa yang Israel akan tunduk kepada dunia...Sebab dari dulu lagi mereka dah dapat tentangan dunia...Adakah semua tu berbaloi?...

Korang klik link kat bawah untuk kronologi 31st May


Cuba fikirkan apa yang Netanyahu kata,

Prime Minister Benjamin Netanyahu said Monday that he regretted the loss of life sustained by international activists after Israel Navy commandos stormed a flotilla bringing aid to the Gaza Strip, but said the Israeli troops who opened fire were justified for defending themselves.
Terus-terang aku cakap gila...Misi kemanusiaan disamakan dengan misi pertahanan...Kapal-kapal yang membawa bekalan dan bantuan kemanusiaan dituduh dan secara tanpa usul periksa diorang lakukan serangan sehingga mengorbankan 19 orang...Diorang bukannya bawa senjata nuklear ke...peralatan peperangan ke...Apa tujuan komando Israel nak pertahankan diri?...Ke diorang ni memang tak hebat?...atau penakut?...
"Our policy was and will continue to be that Israel would let humanitarian aid, any kind of goods that are meant for peace, to the civilian population of Gaza," he said.
Tengok balik kata-kata Netanyahu, nak benarkan bantuan kemanusiaan?...budak 3 tahun pun boleh fikir....Tindakan diorang ni...
Sama-sama kita doakan kejayaan saudara-saudara kita disana...
Insyaallah.

2 comments:

En iLham said...

israel memang sudah bertopengkan syaitan buat sekian lama
masyarakat dunia pula hanya dapat melihat dan mengutuk dari kejauhan
israel akan lebih berani kerana kuasa besar sentiasa ada di belakang mereka

MX said...

En. iLham-

betul tu...
tapi aku rasa kalau kita sebagai umat Islam mengelak dari bergaduh sesama sendiri dan bersatu menentang Israel...
aku rasa tak mustahil kalau Israel suatu hari akan tunduk pada kita...