June 19, 2010

RTM dilabel penipu?...

RTM dilabel penipu?...

Macam yang korang tahu...RTM telah diberikan lesen untuk menyiarkan siaran langsung untuk perlawanan bola sepak di TV...Bagi golongan-golongan macam aku yang masih tak mampu nak pakai ASTRo memang terpaksa la tengok bola kat TV1 dan TV2...Tapi apa yang aku harapkan tak kesampaian...Sebab bukan semua perlawanan menarik yang di siarkan secara langsung oleh RTM...

Ramai yang marah...dan melabelkan RTM sebagai penipu disebabkan oleh iklan dan promosi yang ditunjukkan seolah-olah RTM akan menyiarkan siaran secara langsung kesemua 64 perlawanan...sebaliknya penjelasan yang telah diberikan oleh DAtuk Ibrahim Yahya yang merupakan Ketua Pengarah Penyiaran, Kementerian Penerangan,Komunikasi dan Kebudayaan (KPKK) menjelaskana bahawa RTM diberi hak penyiaran untuk 35 perlawanan sahaja...Selain itu RTM jugak mendapat hak siaran berlesen untuk 35 perlawanan, 24 akan ditayangkan secara langsung manakala 11 lagi adalah siaran ulangan...

Jadi bukan semua perlawanan akan ditayangkan secara langsung...Kepada mereka-mereka yang tak mampu nak pakai ASTRO macam aku terpaksa la pergi tengok kat kedai mamak ye...hehehehe...Sebab RTM tak siarkan secara langsung....jadi korang boleh tengok kat sini kalau nak tahu lebih lanjut pasal jadual perlawanan yang akan disiarkan oleh RTM...



Jadi lepas ni kita jangan la salah faham dengan RTM ye...Kesian kat diorang...Diorang dah cuba bagi yang terbaik...=)

Berita penuh korang boleh klik sini....

10 comments:

Wan said...

iklan promo kata lain.. yang ni kata lain jugak.. haish..

MX said...

wan-

tu la pasal...
iklan berlebih-lebih macam nak tunjuk semua perlawanan...
yang tunjuk pun perlawanan yang tak menarik...
hmmm....

yahaya said...

tgk keputusan jerla nampaknya

Awek Tocang said...

psal RTM ni banyak sebenarnya.
one of my friend yang kerja bahagian penyiaran ni cakap..
kalau depan usulkan satu rancangan baru kat rtm, rtm akan reject
then, tak lama lepas tu rancangan tv yang dorang nak buat ni tup tap2 ada kat tv. tapi bukan dorang punye. RTM tiru usul dorang tu n bikin sendiri.

huhu

http://awektocang.blogspot.com

MX said...

awek tocang-

really?...
sampai macam tu ye...
sebab tu kot RTM tak boleh nak lawan stesen TV lain...
masih tertinggal di belakang...
hmmmmm...

MX said...

yahaya-

macam tu la agaknye...
tak pun lepak kedai mamak...
hehehehe

nuriz said...

ish2 rtm pun tipu..nape le buat kecewa ht org..tambah2 peminat bola.. cian tau huhu

MX said...

nuriz-

kesian kat diorang kan...
sy pun peminat bola jugak...
huhuhu

Rara said...

lepas ni kena ar kumpul duit pasang astro. :)x

MX said...

rara-

hehehehe...
nampak gaya cmtu la...

=p