June 1, 2010

[Video] Rakaman serangan ke atas Kapal Mavi Marmara oleh tentera Israel

Kecanggihan teknologi zaman sekarang bukan sahaja boleh mengubah sesuatu...dan mungkin juga boleh mengelirukan sesiapa sahaja...

Video kat bawah ni adalah ketika mana pihak Israel mengarahkan kapal Mavi Marmara untuk berpatah ke Ashdod Port dan bantuan kemanusiaan di hantar melalui jalan darat...Walaubagaimanapun...Kapal Mavi Marmara enggan tunduk kepada kehendak Israel...


Semalam aku terjumpa video yang  baru sahaja di upload di youtube tentang serangan ke atas kapal Mavi Marmara....Tapi aku tak rasa kesahihan video tersebut...Sebab kalau koranag sendiri tenok video tu...Ia seperti mereka yang berada atas kapal tu hilang kawalan...dan kita masih tak dapat berita daripada mereka-mereka yang berada di atas kapal...Jadi aku rasa kesahihan video ni masih boleh diragui...


Korang nilai sendiri video tu...Adakah betul atau tidak...Aku takkan percaya bulat-bulat...Aku masih lagi follow sahabatalaqsha di twitter dan mereka masih belum berjumpa dengan mangsa-mangsa serangan...Jadi mungkin video ini diterbitkan untuk mengalih pandangan dunia kepada mereka...Jadi aku tidak pasti adakah ini betul atau sekadar propaganda Israel?...

6 comments:

Ery Farieha said...

hurmmm
cenggitu ek?
huhuh

MX said...

Ery Farieha-

a'a...
sebab kadang-kadang apa yang ada semua tak boleh nak percaya....
hurmmm...

Mrs Infinity said...

salam..tgk td video ni kat Milliyet (turkish newspaper)..propaganda je ni..nak tunjukkan yg israeli ttp x salahhh..jgn pecaya sesekali kat yahudi ni...

MX said...

mrs infinity-

btol2...
jangan sekali kita stuju dengan mereka...

fitrijohari007 said...

video first mmg menipu..sebab diorg kate ceroboh perairan israel..byk la...pd hal kat perairan antarabangsa..aku rasa diorg rakam awl2 da ckp kat mic tu...kalo x pon mic xon..berlakon je..xkan tyme perang bwk wartawan..mengarut...

MX said...

fitrijohari007-

Israel ni penuh dengan propaganda...
banyak penipuan...
cuma kita je yang banyak tertipu..
kita yang tak sedar...
sama-sama kita benci tindakan Israel tu...