July 30, 2010

Ikan Pari Terbang di udara

Kebiasaannya kita tengok ikan Pari hanya berada di bawah air...Kali ni kita tengok pula percubaan ikan pari untuk terbang...Ikan pari ni dah berjaya terbang 3 meter dari paras air laut sebelum jatuh balik ke dalam laut...Gambar ni telah dirakamkan oleh jurugambar Roland dan Julia Seitre di Costa Rica, Amerika Tengah...Ikan pari ni dipercayai boleh membesar sehingga 25 kaki (across) dan berat sehingga 5,100 lb.

Seekor ikan pari yang mengibas-ngibas seperti burung yang terbang...

Dua ekor ikan pari melakukan sommersault sebelum jatuh ke dalam air

10 comments:

Arra JaSmY said...

comel..ikan pari tu sedang mncuba sesuatu yang baru.dah bosan duk kat laut agaknye.errk.=p

kukuchimachikumi said...

saya rse mngkin ada pergerakan di dasar laut sebab 2 die nek wat lompat2,terbang kt atas air..nk bg sign kt kte

MX said...

arra-

mungkin juga...
nka try sumthing new...mane la taw kan?...
hehehe...

MX said...

kukuchimachikumi-

mungkin juga...
siapa yang tahu kan?...

yahaya said...

wah..rempit juga tu...

MX said...

yahaya-

rempit versi ikan la ni yer?...
=p

TTT said...

wah dah jadi burung ekekeke
ikan burung
(xkelakar mx jgn gelak ek..hehe)

MX said...

TTT-

hahaha...
nak gelak jgk...
hehehe...

Zona Indonesia said...

Wah ini kejadian yang menarik dan mungkin sulit untuk ditemukan... very interesting :) Peace

MX said...

zona indonesia-

btol2...
kdng2 kejadian pelik ni kita pun tak tahu apa sebab nya...