August 28, 2010

Alhamdulillah...Hujan juga akhirnya


Semalam suhu kat umah aku cukup panas. Nak mencapai 40 darjah celcius.Gambar tu menunjukkan termometer kat umah aku. Time ni memang betul-betul tengah hari. Memang panas sangat. Selalunya kalau kat Malaysia ni suhu dalam 35-37 darjah celcius je. Tu pun dah kira panas. Tapi semalam lagi panas. Memang betul-betul berwap la kalau duduk dalam rumah ni. 

Hari ni pun panas juga. Sejak semalam tak hujan. Tapi syukur alhamdulillah start dari pukul 8 tadi dah mula hujan. Cukup rahmat. Sebab dapat sejukkan bumi. Maklumlah 2 hari berada dalam keadaan panas yang amat terik. Kalau keluar dari luar rumah je, kejap je berpeluh.  Sungguh rahmat malam ni. Dapat la rasa kesejukkan sikit tidur malam ni.

4 comments:

miszTERRA_SF_ said...

alhamdulillah.. hujan rhmat 2..
kt cni salu ujan ptg2 ari neh jep x ujn tp xde la pns sgt :)

MX said...

@miszTERRA

alhamdulillah...
bersyukur sangat...sejuk sket malam ni...
=)

nabilah abd rahman said...

Alhamdulillah...kurang sikit panas tu..kat tempat saya pun sekarang selalu hujan,...

MX said...

@Nabilah abd Rahman

betul2..
syukur sangat..
=)