August 27, 2010

Arwah pernah datang ke rumah | Kes bapa sembelih anak


Pejam celik, pejam celik dah 17 hari kita berpuasa. Tinggal lagi 13 hari untuk kita tunaikan Rukun Islam ketiga iaitu berpuasa di bulan Ramadan. Dalam diam Ramadan semakin meninggalkan kita. Dan hari ni tanggal 17 Ramadan kita sebagai umat Islam meraikan Nuzul Al-Quran yang mana pada tarikh 17 Ramadan inilah turunnya Al-Quran sebagai petunjuk kepada umat manusia sekalian alam.


Masih ingat tak korang tentang kes bapa yang menyembelih anaknya 2,3 hari lepas? Ini kerana bapanya yang mempunyai masalah gangguan mental tidak mengambil ubat dan menyebabkan dia bertindak di luar kawalan. Semalam aku dapat tahu dari mak aku yang budak tu pernah datang kat rumah ni sebab saudara-mara nya merupakan jiran aku. Agak terkejut juga la. Sungguh kecil dunia ni. Sampaikan boleh terjumpa dengan arwah Mohamad Adam Muszahffar Muhaimin, 3. 

Menurutnya, ibunya, Nik Suzila sebelum kejadian kira-kira jam 12 tengah hari, dia dan suaminya, Muhaimin Sauntar, 33, sempat berbual-bual sebelum suaminya mengadu kepanasan dan berjalan ke arah dapur sambil diekori Mohamad Adam Muszahffar. 

Katanya, tidak lama kemudian dia terdengar jeritan kuat Mohamad Adam Muszahffar dan pada mulanya menyangka anak kedua daripada tiga beradik itu terjatuh di dapur. 

“Saya segera ke dapur dan terkejut melihat anak saya terkulai berlumuran darah selepas disembelih suami. Saya tak sangka dia sanggup berbuat begitu. Saya mampu menjerit dan makin terkejut apabila suami cuba mengelar lehernya sendiri,” katanya.

Menurut Nik Suzila, turut berada di rumah ketika kejadian, anak bongsunya, Siti Aisyah, 2, manakala anak sulung, Nur Syafikah, 8, berada di sekolah.

Berita selanjutnya korang boleh tengok dekat Harian Metro.

4 comments:

nabilah abd rahman said...

kesian adik adam ni...tapi itulah..nak salahkan ayah dia pun tak boleh since ayah dia bukan sengaja..ada masalah mental kan...

MX said...

@Nabilah Abd Rahman

tu la...
kesian jugak...
tapi nak buat macam mana dah sampai ajal..
a'a...
ayah dia ade masalah mental...
kita sedekahkan al-fatihah je kat adik adam ni...

zaidzali said...

aizat...13 hari lagi..bukan 23...

MX said...

@zaidzali

a'ah la...
hehehe...typing error...
thanks... tak perasan pulak...
=)