August 16, 2010

Burj al-Khalifa di panah petir


Sungguh cantik. Ini merupakan gambar yang menunjukkan Burj al-Khalifa yang merupakan bangunan tertinggi di dunia. Gambar bangunan setinggi 828 m dipanah petir ni telah pun diambil oleh seorang Mahmoud yang berasal dari Palestin dan sedang menuntut dalam jurusan Kejuruteraan Seni Bina. Satu pancaran kilat antara 2 atau 3 batu jauhnya memancarkan tenanga yang melebihi 100,000,000 volt.

Bayangkan. Kalaulah ada manusia di atas sedang membuat penyelenggaraan ketika itu. Tentu hancur berkecai dah manusia tu. Ni la kejadian tuhan. Subhanallah.

16 comments:

YOUsoF said...

Allahuakbar.. sangat kool gambar nih!!

Ummi Hanie said...

hmm..byk maksiat kot kat situ...
wallahua'lam..

MX said...

@Yousof

betul tu...
walaupun hanya diambil oleh jurukamera amatur..

MX said...

@UmmiHanie

wallahual'alam...
mungkin juga...
mana tahu kalau tuhan nak tunjuk kan?...

Miss Eynee said...

huhu~

gambar ni nais...

MX said...

@Miss Eynee

gambar nais?...
maksudnya?

Ummi Hanie said...

nais=nice ;p

AZIZUL HASIMIE OSMAN said...

tu la..mnakutkan

MX said...

@UmmiHanie

hehehe...
tak paham tadi...
=)

MX said...

@Azizul

tu la...
tengok gambar pun dah rase gerun kn?..
=)

encHIx laNDax said...

allahuakbar!
memang cool habis pic ni!!kalau jual mahu beribu ni!!huhu~

~~ciklinn~~ said...

takutnyerr... tapi cantik lak tgok gamabr petir tu.....

nabilah abd rahman said...

fuh..cantik pic ni..pandai orang yang ambil gambar ni...

MX said...

@enchix landax

hahaha...
mungkin juga...
tapi yang tukang ambik gambar pun cakap yang dia baru je beli kamera...
kebetulan sangat dia ambik gambar ni...
hehehe

MX said...

@ciklinn

cantik tapi menggerunkan..kan..kan?...
hehehe

MX said...

@nabilah

gambar tu diambil oleh jurukamera amatur taw...
tak pro pun..
=)