August 6, 2010

Puasa tak start lagi tapi dah berbangga dengan baju raya...

Kita akan menyambut Ramadhan kurang seminggu lagi...Sebab 10 August ni kita dah mula nak tengok anak bulan Ramadhan...di tempat-tempat yang dikhaskan untuk lihat anak bulan...Klik SINI untuk maklumat tentang tempat-tempat melihat anak bulan...


Tapi belum lagi masuk bulan Ramadhan...ramai jugak yang dah mula buat persiapan raya..Aku ada tengok satu rancangan hiburan hari tu...Ade la seorang artis ni...dia siap bagitau lagi yang baju raya dia dahpun siap sampai 30 pasang....Woowww...memang banyak...kira ni bukan raya untuk sehari...tapi sebulan...tiap-tiap hari lain...tapi tak pula dia nak heboh majlis-majlis amal ke...apa ke...Yang aku tak berapa nak puas hati sebab dia ni begitu berbangga dengan baju dia yang 30 pasang tu...Tak di fikir ke mereka-mereka yang tak mampu?...

Aku tak sebut la siapa artis tu...Ni bukan kes besar pun...cuma kadang-kadang tu aku rasa tak perlu la nak berlagak...tak elok...Takut sekarang ni masih lagi diatas...Kalau nanti dibawah macam mana pulak...Time tu baru la nak ambik simpati orang ramai...mintak derma sana-sana sini...Jadi sedar-sedar lah sebelum terlambat ye...

Aku sekadar memberi pandangan...sebab aku pun kadang-kadang ada jugak tersalah dan tersilap...sebab kita ni manusia...Jadi sama-sama la kita ingat-mengingati ye...

6 comments:

* MissYaniAbdullah * said...

sapa artis tu..

nak tahuuuuuuuuuu

kita hari2 buat baju raya xheboh pong...!!!

ada org kesah ke dia buat 30 pasang!..
hari raya jela kot pakai segala bagai baju kurung...hari len..
tetttt

hahahhaa...

Noor said...

tempah bj raya 2 psg je
br hntr kt tukang jahit haritu

MX said...

yaniabdullah-

hehehe..
tak nak la sebut nama...
nanti mengumpat plak...
=)

MX said...

noor-

sempat siap ke baju raya tu?...
=)

Tomato Gurl's Life said...

puasa xtentu lagi..da canang baju raye 30 psg..haha..

MX said...

tomato gurl-

tu la pasal...
ish3...