September 6, 2010

Iklan Raya Aidilfitri 1431H | Pilihan anda?



Selepas Iklan Raya daripada TV3 dikecam hebat oleh orang ramai. Dan akhirnya iklan Kontroversi tersebut dah pun tarik balik daripada penyiaran di televisyen. Tahun ni aku tak jumpa lagi la iklan raya yang betul-betul memberi impak dan pengajaran dalam diri. Tengah-tengah aku search kat Youtube.com adalah jugak jumpa 2,3 iklan. Jom kita tengok iklan-iklan tu.





Iklan dari PKNS. Ada maksud tersirat. Dan iklan ni cukup memberi makna untuk Hari Raya tahun ni. Selari dengan apa erti sebenar PKNS tu. Ye la kan, macam kita tahu PKNS ni kan terlibat dengan development. Jadi dalam iklan ni, anak menghadiahkan rumah kepada bapanya. Walaupun pada awalnya ibubapa diorang ingtkan yang anak diorang tak ingat nak balik raya kan. Iklan macam ni baru memberi makna kan?




Ni pulak iklan daripada Petronas. Aku rasa iklan kali ni hilang seri la sikit. Kalau dulu kita tahu yang iklan Petronas ni memang best-best. Tapi untuk raya kali ni kurang menyerlah la sikit. Tu pandangan aku. Tak tahu la kalau korang pulak macamana kan.

Tahun ni iklan raya tak berapa banyak sangat. Aku cari juga nak tengok iklan dari TM. Tapi tak ada pulak. Jadi mana pilihan anda untuk iklan raya kali ni?

4 comments:

ProfHariz said...

IKlan raya PKNS.. memang terbaik~



New Entry ProfHariz
Pengumuman! Raya Jatuh Pada Hari Khamis

Aizat Shafiq said...

@ProfHariz

aku pun pilih yang tu jugak...
=)

Sharinginfoz said...

yang petronas pun not bad

Cek Nuffnang Pertama RM540.15

Aizat Shafiq said...

@Sharinginfoz

boleh la...
tapi tak touching sangat la iklan petronas ni...
=)