September 17, 2010

Sungai Pachau penuh dengan fragmen tulang manusia

Sungai yang tenang jangan disangka tiada....tulang manusia...

Ungkapan yang boleh katakan bila kita lihat kembali kepada kes pembunuhan Datuk Sosilawati Lawiya bersama tiga individu lain. Apabila abu mayat kepada 4 orang mangsa ni dibuang ke dalam sungai. Sungai Pachau ni la yang menjadi saksi.

Hasil siasatan polis terhadap sungai Pachau yang sememangnya keruh itu mendapati mengandungi ratusan fragmen tulang manusia dan dipercayai dijadikan sebagai kubur kepada mangsa bunuh. Difahamkan polis telah pun menjumpai lebih 300 fragmen tulang manusia dari dasar sungai yang  terletak hanya empat hingga lima kilometer daripada kawasa ladang tempat berlakunya pembunuhan empat individu.

Menurut pakar yang mengendalikan pembakaran mayat sejak 20 tahun, apabila badan manusia ibakar, ia akan meninggalkan kira-kira 20 hingga 25 fragmen tulang yang dapat dilihat.
~MStar 



Sungguh kejam. Walaupun peguam yang bergelar "DATUK" ni hebat. Dan mungkin mahir dalam selok belok undang-undang. Aku sangat-sangat berharap kalau dia ni betul-betul pembunuh di hukum gantung sampai mati. Bukan empat individu ni je yang menjadi mangsa. Mungkin ramai lagi. Sebab tu sekarang ni polis tengah buat siasatan keatas kes-kes yang telah pun ditutup sebelum ni bagi menyiasat sama ada mungkin ada kaitan.

4 comments:

diana said...

ni kejam dah tahap ape dah ni..
bukan orang gamak nye..
betul2 setan ni ..

Scya LollitA said...

mst org da x brani bkubang kat situ . ekekeke **ade ke??

Aizat Shafiq said...

@diana

memang kejam...
asal la baru sekarang kerja dia ni terbongkar..
teruk betul...

Aizat Shafiq said...

@scya lollita

mesti yang selalu berkubang kat sini frust kan...
dah hilang port diorang...
hehehe