October 5, 2010

Adakah kita sebenarnya ditipu oleh sejarah?

Betul kita ni ditipu? Sejarah yang melibatkan zaman-zaman pra sejarah ni semuanya tak wujud. Cuma rekaan semata-mata. Betul ke? Kalau ikutkan sejarah atau teori evolusi yang telah pun dibangkitkan oleh Charles Darwin memang terang-terangan terpesong dari pegangan agama Islam. Tapi kalau kat sekolah kita masih lagi belajar mata pelajaran sejarah yang masih lagi membincangkan tentang evolusi tamadun manusia.



Video kat bawah ni mungkin dapat menerangkan segala-galanya.


Korang boleh tengok pulak video ni. Segala yang berlaku kat dunia ni betul ke? Atau hanya rekaan? PEristiwa September 11 yang berlaku tu hanya rekaan? Osama bin Laden merupakan anggota tentera US? Ahmadinejad ada hubungan sulit dengan US? Atau semua tu hanyalah kebetulan?


Renung-renungkanlah. 

8 comments:

Faizal@PeJAY said...

tengok le citer The arrivals..bersiri..

Aizat Shafiq said...

@Faizal@Pejay

dah tengok...
tapi tak habis lagi...
hehehe

+qAsiH naDiRa+ said...

kalo bab tamadun 2 x ada la sy setuju.mmg 0rg kristian bnyk mengeluarkn pndapat dan cerita y b0leh mengelirukn 0rg islam.kita y ada akal free ni la perlu pikir mana y buruk dan baik.

Aizat Shafiq said...

@qasih nadira

macam tu la gayenye...
kadang-kadang kita ni terlalu dipengaruhi oleh orang barat...
betul tak?

kyo_9 said...

bro.. video nih banyak lari dari fakta.. dah ada orang yang bangkang pendapat video nih sehinggakan pembuat video nih pon padam terus blog dia..

leh baca lebih detail melalui sini

http://kyo9.blogspot.com/2010/10/dunia-akhir-zaman.html

ijad said...

salam kenalan

Aizat Shafiq said...

@kyo_9

thanks for the info bro...
akan saya tengok info pasal tu...
=)

Aizat Shafiq said...

@ijad

salam kenalan juga...
=)