October 3, 2010

Harga Rokok Naik Esok

Harga rokok semakin meningkat? Sekarang ni dah RM 10 sekotak. Ok. Apekah rasional dari kenaikan ni? Bakal menurunkan bilangan perokok? Aku rasa tak. Rasionalnya? Perokok makin bankrupt. Kalau sehari sekotak. Sebulan dah kens keluar belanja RM 300. Kalau lebih sekotak sehari? Pikir sendiri la.


PETALING JAYA: Mulai Isnin ini, harga rokok dijangka meningkat sebanyak 70 sen bagi satu pek 20 batang rokok.
Menurut laporan media berbahasa Cina, semua pek 20 batang rokok yang dijual pada harga RM9.30 sekarang, akan berharga RM10 satu pek.
Menurut sumber, kenaikan harga sebanyak 70 sen itu ialah salah satu kenaikan harga tertinggi untuk rokok. Sebelum ini, kenaikan harga rokok adalah antara 10 sen hingga 30 sen.
Pek rokok bergred tinggi dijangka berharga RM14.
Sumber menjangkakan kenaikan harga itu akan menyebabkan jualan rokok menurun sebanyak 10 peratus.

8 comments:

maCy said...

amat gembira, moga semua orang tersayang yg merokok mula balajar berhenti~

Aizat Shafiq said...

@macy

harapnye macam tu la...
=)

Nur Azila Ismail said...

ape lg kawan2 .. berhentilah merokok .. hehehe

Kalamhati said...

satu perkembangan yg menggembirakan..hehe jd perokok2 sekelian renung2kan dan selamat berhenti merokok demi poket andaaa..huhu

abdul alif bin ahmad zaman said...

saya agak tak happy..

harga naik esok, tapi hari ni kedai da start jual harga baru da.. ;(

Aizat Shafiq said...

@Nur Azila Ismail

itulah yang sepatutnye....
berhenti merokok...
=)

Aizat Shafiq said...

@kalamhati

betul tu kak...
nak poket tebal kena lah berhenti merokok...
hehehe

Aizat Shafiq said...

@abdul alif

dah naik ke?...
sedangkan esok baru trikh naik...
memang tak patut la...