October 20, 2010

Kalaulah manusia tak ade perasaan

Kalau manusia tak ada perasaan kan best. Patut ke manusia tak ade perasaan? Penting ke ade perasaan? Kalau semuanya neutral.

Tak ade perasaan nak dengki. Takde perasaan sayang. Takde perasaan marah. Best ke tak? Kadan-kadang perasaan ni pun boleh buat kita jadi gila. Sebagai contoh kalau perasaan seseorang tu dah dengki sangat dengan seorang yang lain. Mesti timbul niat nak buat jahat kat orang tu kan.

Perasaan sayang. Kalau seseorang tu jatuh hati kat seseorang mesti dia akan sanggup buat ape saje kat orang yang dia sayang. Tapi kalau perasaan tu hilang? 



Aku rasa kalau tak ade perasaan lagi elok. Everything is neutral. Tak ade cas negatif or positif. Semua nuetral. Tak ade tarikan antara satu sama lain. Takde hasad dengki. Takde masalah. Macam-macam. Tapi semua tu dimulakan dengan KALAU.

Macam mana kita lari sekalipun. Kita sebagai manusia memang dilahirkan untuk mempunyai perasaan. Sebab tu kita tak boleh lari dari semua tu. Sebab tu kita mesti ade jugak perasaan dengki, sayang, marah. Banyak lagi la. Tapi terpulang kepada kita untuk mengawalnya. Kalau tak dapat kawal macam mane pulak?

6 comments:

molmolla said...

yeahhhh! aku pernah je takde perasaan pape.. sengal kan? kawan2 aku pelik kot. hahahaha~

Ery Farieha said...

relax wey :)

chill.

Aizat Shafiq said...

@molmolla

hahahahaha...
ko pelik?...
pelik yang macam mane tu?...
=p

Aizat Shafiq said...

@ery farieha

hahahaha...
dah relaks dah ni...
=)

aYaz said...

perasaan semata2..
ikut rasa,binasa..
ikut hati,mati..
ikut la akal fikiran yg waras..
tepuk dada tanya iman..

:)

Aizat Shafiq said...

@ayaz

tu yang sewajarnye...
thanks ayaz...
=)