December 6, 2010

Doa Akhir Tahun dan Doa Awal Tahun | Selamat Menyambut Maal Hijrah

Tinggal lagi beberapa jam sebelum tahu 1431H melabuhkan tirainya. Bila masuk je waktu Maghrib kita dah pun masuk ke tahun baru. 1 Muharam 1432H. Semoga tahun baru ni bakal memberikan kita satu kelainan untuk kita ditahun baru ni. Tanamkan azam baru. Bukan setakat sambut tahun baru je.

Ape-ape pun, aku cuma nak berpesan, sambil ingat-mengingati. Nanti lepas solat asar nanti jangan lupa baca Doa Akhir Tahun ye. 


Doa Akhir Tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah. Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata: 

"Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun" 

Bila dah masuk waktu Maghrib, korang bace pulak Doa Awal Tahun ye.


Doa Awal Tahun dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam satu Muharram. Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata : 

"Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan".



12 comments:

Nik Evi said...

salam maal hijrah

mr.syazwan said...

jumpe kat masjid jap lagi ok

=_=

liyani rasdi said...

thnx for sharing....:)

Aizat Shafiq said...

@nik evi

salam maal hijrah jugak...=)

Aizat Shafiq said...

@mr syazwan

insyaallah...
=)

Aizat Shafiq said...

@liyana rasdi

same-same...
=)

Cik Mieyrarif said...

selamat menyambut maal hijrah aizat :)

Aizat Shafiq said...

@cik mieyrarif

thanks...
anda pun same jugak...
=)

Hariz said...

Salam Maal Hijrah 1432H dari profhariz.com.. Dengan masuknya Tahun Baru 1432H pada esok 06 Disember 2010 bersamaan dengan 1 Muharram 1432H bulan pertama dalam tahun islam.

Semoga ada satu penghijrahan yang besar dalam diri kita, keluarga kita serta masyarakat pada tahun baru, bulan baru dan hari baru pada 1432 Hijrah ini.. InsyaAllah..

Http://profhariz.com

HonEyBuNNy said...

salam maal hijrah...

Aizat Shafiq said...

@hariz

salam maal hijrah jugak bro...
=)

Aizat Shafiq said...

@honeybunny

salam maal hijrah jugak...
=)