December 1, 2010

Minyak naik lagi ! | RON 97 kini RM 2.30 sen

Minyak naik lagi?

Tu mengikut laporan berita yang aku tengok kat MalaysiaKini. Minyak RON 97 bakal naik lagi 15 sen. Lepas hari tu, kalau tak silap aku bulan lepas dah naik 5 sen. Kenaikan mendadak jugak tu. Jom tengok dekat graf kenaikan minyak sejak 2004 - 2010.


Hari ni dah naik pun ke harga RM 2.15 sen untuk RON 97. Tapi untuk RON 95 masih lagi kekal dengan harga RM 1.85 sen. Yang tak best nye, aku tahu pasal kenaikan ni tengah malam semalam. Cepat kan? Tau tau je dah naik. Tak de dapat information pasal kenaikan ni. Berita pagi ni baru ade cerita pasal kenaikan ni kat berita. Hmmm.

Bila dah naik tu, tak boleh nak buat ape la kan. Kita tunggu la bila pulak nak turun. Tapi nak turun tu agaknye bile ye? Sebab kalau tengok graf, asyik naik je. Pastu, minyak yang kita guna dulu adalah RON 97. Sebelum diperkenalkan RON 95. Betul tak? Sekali lagi. Hmmmm. 

12 comments:

missbby said...

sejak dikenalkan dengan ron 95, saya guna tu jelah..kalau kaya sikit barulah guna ron 97...huhu..nak buat camanakan..tak suka2 pun, harga minyak tetap naik..so redha ajelah..

iddinm said...

Tak ada hentinya kenaikan harga minyak ini. bila bekalan semakin kurang dan demand semakin tinggi maka harga tetap akan naik.. Apatah lagi bila kerajaan tidak mampu menanggung beban dan memberi subsidi??

Aizat Shafiq said...

@missbby

tu la pasal...
kalau ikutkan kualiti...
memang la minyak RON 95 lagi rendah kualiti dari RON 97...
tapi nak buat macam mane kan?...
dah jadi keperluan...huhuhuhu

Aizat Shafiq said...

@iddinm

mungkin jugak...
sepatutnya kita diberitahu akan sebab kenaikan harga minyak...
tapi macam senyap je...
huhuhuhu

mr.syazwan said...

nak wat mcm mana

highest demand highest the price..

nak tak terpaksa laa cocok kat lubang minyak gak...

hohooh

Aizat Shafiq said...

@mr.syazwan

hahahahaha...

ProfHariz said...

Sangat mustahil nak turun itu minyak :)

http://profhariz.com

Dakwat Basah! said...

bang..tajuk salah tu. ptut RON 97 kini RM2.30

Aizat Shafiq said...

@profhariz

tu la pasal...
memang tersangat susah kalau nak turun...

huhuhu

Aizat Shafiq said...

@dakwat basah

hahahaha...
tak perasan pulak...
thanks bro..
=)

HonEyBuNNy said...

bila tunggu makin xturun..makin naik minyak ada la..heheh

Aizat Shafiq said...

@honeybunny

tu la pasal..
nak turun tak mungkin...
nak naik tu yang mungkin...
hmmmm