February 18, 2011

Remaja 14 tahun perkosa budak 5 tahun | Ape la nak jadi sekarang ni?

Ape la nak jadi dengan dunia sekarang ni. Budak-budak zaman sekarang pun dah terpengaruh dengan cara hidup barat. Korang ade bace tak artikel kat Harian Metro hari ni?


Aku rase macam bangang gile. Baru umur 14 tahun tapi dah pandai buat kerja-kerja macam ni. Mane mak bapak diorang? Ke disebabkan kesempitan hidup zaman sekarang ni menyebabkan diorang ni tak terkawal oleh ibu bapa diorang? 



Ke ni jugak booleh dikaitkan dengan masalah keluarga? Disamping kesempitan hidup yang diorang alami. Tak pun pengaruh rakan-rakan. Ye la kan. Sekarang ni budak-budak senang terikut-ikut dengan rakan-rakan diorang yang mana kadang-kadang tu lagi besar dari diorang. Bila dah kawan dengan orang yang lebih tua ni, macam pengaruh la yang diorang dapat. Betul tak?

Ape-ape pun. Aku rasa semua tu kena ade pertimbangan dalam diri sendiri. Lepas tu, didikan agama daripada ibu bapa dan diri sendiri pun penting. Kadang-kadang kita ni pun lalai. Betul tak? Sebab tu aku rasa wajar untuk kita saling ingat-mengingati. =)

4 comments:

halen said...

ishkk.. bila dgr kes2 camni jadi takut plk dgn dunia zaman skang ni. br 14 thn dh pandai nk merogol huhu..

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

sedihh..kena fikir cara mendalam isu nih..bnyk faktor yg menyebabkan berlaku gitu..cerita² lucah mudah diakses dr internet..pergaulan..ibu bapa sibuk bekerja takda siapa nak pantau..didikan agama kurang..yerla mak bapak keje siang malam sape nak didik anak..ataupun kecik² tak minum susu ibu tp minum susu lembu..uiss..risau psl i pun ada anak..hope diaorang jd anak soleh dan solehah

missSenget said...

kalau impian aku jadi suriumah tangga sepenuh masa.. okeh x???

rafiz2000 said...

dunia gila sekarang ni..akhir zaman cam ni..harap2 kerajaan lakukan sesuatu masyarakat ibu bapa an semua harus ambil bahagian..