April 1, 2011

Tinggal lagi sejam minyak RON97 berharga RM2.70

Yahooo...Minyak naik lagi...macam biase RON97 la yang naik..Walaupun RON95 tak naik. Tak mustahil satu hari nanti akan naik jugak. Dengan alasan, kerajaan dah tak mampu nak tanggung subsidi minyak untuk rakyat sebab rakyat guna minyak banyak sangat. Betul ke macam tu?

Rakyat didahulukan , Pencapaian diutamakan

Betul ke slogan tu? Kalau dulu kita pakai RON97. Pastu downgrade jadi RON95. Hmm. Macamane tu? Sebab tu kadang-kadang tu sendiri mau fikir la. Susah bila bercakap benda macam ni. Kena control. Nanti tak pasal-pasal lain pulak jadinya. Betul tak?

Sekarang ni minyak RON97 dah naik RM2.70. Same macam pernah naik dulu kan?..kan?..kan?

4 comments:

Dawa said...

rakyat didahulukan tu maksudnya pakai duit rakyat dulu utk diorang, pastu br pk nasib rakyat...

Aizat Shafiq said...

@dawa

Kalau diterjemahkan perumpamaan jadi macam tu betul...
Sangat setuju...

missbby said...

huhh, memang sakitt..tapi sebagai rakyat kena redha dan redah..takder kuasa tak buleh buat apa..

Aizat Shafiq said...

@missbby

Betul tu...bila dah berkuasa macam boleh buat kan..
Tapi takpe..mereka yang berkuasa yang akan menjawab dulu kat akhirat nanti...betul tak?..