April 1, 2012

Bertudung tapi skirt singkat

At first aku terbaca pasal tudug skirt memang aku tak percaya la. Sebab apa? Sebab aku tak pernah tengok lagi orang yang bertudung tapi pakai skirt macam kat bawah ni.


Tapi bila aku sendiri yang terserempak dengan seorang wanita yang berpakaian hampir serupa. Aku rasa macam segalanya dah menjadi kenyataan. Kalau dulu banyak yang katakan gambar ni dari negara jiran. Tapi sekarang gayanya dah ada pun kat negara kita. Cuma skirt tu takde la sesingkat dalam gambar di atas.

Aku pun tak faham. Sebab apa ada orang boleh pakai tudung, tapi terbukak kat bawah. Aku ada jugak jumpe mereka yang bertudung tapi pakai skirt dengan legging. Mungkin yang tu lagi soan dari terus menampakkan betis. But still menampak bentuk tubuh badan kan?

So, where's the concept of hijab nowadays? Adakah sekadar fesyen?

Isu ni dah lapuk. Aku rasa semua dah tahu. Cuma ni pengalaman aku bila terserempak dengan orang yang berpakaian hampir serupa macam diatas, cuma skirt dia dibawah paras lutut. Hurmmm.

P/S : What's your comment?

4 comments:

Ayuni said...

hm, pompuan tu x sedar kot....

mmz said...

wah, kes berat nie. tutp atas bkak bwh..aishh.. -.-'

Aizat Shafiq said...

@ayuni

tak tau la sama ada perempuan tu sedar atau tidak..
tapi memang skirt yg perempuan tu pakai memang singkat..
cuma sikit je di bawah lutut...
hurmmm...

Aizat Shafiq said...

@mmz

hurmmm..
tu la pasal...