May 8, 2012

Top 5 Penyanyi Wanita bermain Gitar

Kali ni aku nak buat entry pasal Penyanyi Wanita kat Malaysia ni yang berbakat bermain gitar. Yang mana korang sendiri pun dah kenal diorang ni. Sebab diorang ni memang dah top pun. Tambahan pulak ada diantara diorang ni yang dah pun menempa nama di mata dunia.

Nama : Yunalis Zarai a.k.a Yuna
Tarikh Lahir : 14 November 1986
Tempat Lahir : Alor Setar, Kedah
Pendidikan : Bachelor of Legal Studies, UiTM Shah Alama
Lagu : Dan Sebenarnya, Terukir di Bintang

Nama : Izyan Ali Rahman a.k.a Zee Avi
Tarikh Lahir : 1985
Tempat Lahir : Miri, Sarawak
Education : Fashion Design, American InterContinental University, London
Lagu : Bitterheart, Kantoi

Nama : Ana Nur Hidayah Mohd Raffali a.k.a Ana Raffali
Tarikh Lahir : 4 November 1985
Tempat Lahir : Kuala Lumpur
Education : Bachelor Degree in TESL, UiTM Shah Alam
Lagu : Tolong Ingatkan Aku, Kalau Berpacaran

Nama : Imratul Najwa bt. Abdul Latif a.k.a Najwa Latif
Tarikh Lahir : 23 May 1995
Tempat Lahir : Batu Pahat, Johor
Education : SMK(P) Temenggong Ibrahim Batu Pahat, Johor
Lagu : Cinta Muka Buku, Carta Hati, Kosong

Nama : Diandra Arjunaidi
Tarikh Lahir : 1993
Tempat Lahir : Kuala Lumpur
Education : Film and Theater Student
Lagu : Angkasa, Remember, White Lines

Sebenarnya ramai lagi artis-artis wanita yang bermain gitar kat Malaysia ni. Yang ni mana-mana artis yang dah pun meningkat naik. Mungkin yang lain aku masukkan dalam entry lain pulak.

2 comments:

Prince of Noob said...

seriously aku ingat zaa avi tu non muslim, tapi tgk nama sebenar dia izyan alirahman tu, aku assume dia muslimlah...

btw kat malaysia ni senang je nak glamer... muka comel, pakai tudung, pegang gitar, nyanyi n letak kat youtube... tak sampai setahun confirm beribu2 follower... kalau laki tu haraammmm

Aizat Shafiq said...

@Prince of Noob

ahaks...
biase la tu...nak wat camne...
tu la dinamakan kuasa wanita... :p