July 24, 2012

Logo Merdeka 2012 melambangkan kematangan 55 tahun Merdeka?

Nampak sangat yang sekarang ni bahang politik di negara kita menjadi-jadi. Aku rasa korang pun perasan. Semakin hampir kita dengan pilihanraya. Semakin menjadi-jadi laporan berita TV, surat khabar. Sampaikan kita sebagai rakyat nak dapat info yang tepat pun kadang-kadang tu keliru. Sama ada berita tu tepat atau tidak.

Yang terbaru berkaitan dengan Logo Kemerdekaan 2012. Yang aku rasa sangat-sangat bermotifkan politik. Sampaikan Logo  Merdeka 2012 pun boleh dikatakan amatlah bermotifkan politik. Tambahan pula, logo macam terlalu simple. Sampaikan bila aku tengok penjelasan logo tersebut macam tak melambangkan kematangan kita yang dah pun merdeka selama 55 tahun.


Apa pendapat korang?

Sampaikan "ERDEKA" tu oleh melambangkan keunikan? Sedangkan tu pun bukannya salah satu perkataan yang terdapat dalam kamus dewan bahasa. "ERDEKA" ? Maksudnya?

Kalau tengok balik pada logo kali ni. Aku rasa pelajar sekolah rendah baru pertama kali kenal apa itu PAINT pun rasanya tak susah nak buat logo ni. Ni yang menghairankan aku macam mana logo ni boleh diluluskan. Nak dibandingkan dengan logo - logo terdahulu sangat la jauh berbeza.


2 comments:

Sky0ne said...

erdeka! Erdeka! Haha

Aizat Shafiq said...

@SkyOne

hahaha...