July 21, 2012

Ramadhan | Bulan Mempertingkatkan Amalan

Alhamdulillah. Tadi kita dah pun bersolat Terawikh beramai-ramai yang mana telah pun masuknya bulan Ramadhan al-Mubarak. Bersyukur kita sebab kita masih lagi diberi peluang untuk bertemu dengan Ramadhan tahun ni. 

So, apa perancangan korang untuk Ramadhan tahun ni? Ada azam tak? Cuba kita jangan lepaskan peluang bulan yang penuh barkah ni. Aku pun akan cuba sedaya upaya untuk lengkapkan azam aku untuk Ramadhan kali ni. Semoga amalan bulan ni akan kekal sehingga ke bulan-bulan seterusnya.


Malam ni mesti ramai yang tidur awal kan? Sebab nak bangun sahur pagi esok. Maklum la. Selalunya bangun pukul 6 pagi. Kali ni kena bangun pukul 5 pagi sebab nak tunaikan sunat sahur pagi nanti. Aku pun nak kena train jugak ni. Takut terbabas pulak nanti.

Apa-apa pun jangan lupa untuk niat puasa esok hari. Tak pun niatkan untuk puasa sebulan terus. Takut-takut terlupa pulak nanti. 


Selamat Menyambut Bulan Ramadhan. Semoga kita sama-sama mempertingkatkan amalan kita dibulan yang mulia ni ye. 

2 comments:

Akmar Zainuddin said...

selamat berpuasa n beribadah. :)

Aizat Shafiq said...

@akmar zainuddin

Selamat berpuasa dan beramal jugak.. ;)