July 22, 2012

Sindrom Sewaktu Solat Terawikh , Pernah Alami Tak?

Masuk hari ketiga terawikh. Bila dah penuh makanan disebabkan berbuka tadi. Mesti time terawikh rasa mengantuk je kan. Korang ada tak sindrom-sindrom macam ni time nak terawikh. Tu la dugaan selepas berbuka. Lepas solat terawikh. Ada la sindrom ni nanti kan?


Bila dah ada sindrom tak khusyuk dalam solat ni. Kita kena lah berusaha. Sebab aku pun selalu terkena sindrom ni. Alhamdulillah. Bulan puasa ni tak lah seteruk bulan-bulan lain. Maklum la syaitan laknatullah semuanya diikat. Jadi cuma tinggal hawa nafsu kita je yang perlu dilatih. Aku pun masih lagi mencuba untuk mendapat kekhusyukan. Bukan senang kan?

Apa-apa pun. Sama-sama kita berusaha. 

2 comments:

jal said...

nafsu tu kan saje nyer, kenapa lah tak ikut sekali abg Setan tuh kan, terpaksalah kita usaha sendiri untuk hindar kan diri dari terpengaruh dengan nafsu tu

Aizat Shafiq said...

@jal

haaa...tu la salah satu cara untuk uji kit...
sama ada kita mampu atau tidak untuk kawal nafsu kita sendiri..

;)