September 12, 2015

Saiful Nang - Kisah Orang Menang




Saiful Nang - Kisah Orang Menang hasil nukilan oleh Saiful Nang sendiri. Apa yang ditulis dalam buku ni mengisahkan tentang kisah hidup dan pandangan peribadi Saiful Nang sendiri. Jatuh bangun beliau dalam perniagaan senhingga sukses dengan perniagaan fotografi beliau melalui syarikat beliau Candid Syndrome

Aku cukup tertarik dengan kisah beliau. Bila pertama kali beliau terlibat dalam industri fotografi dengan hanya berbekalkan kamera DSLR yang dipinjam oleh seorang rakan. Sehingga lah beliau mampu memiliki kamera sendiri. Dan akhirnya membuka syarikat beliau sendiri. 

Padat dengan pandangan peribadi beliau. Komen terhadap mereka-mereka yang salah menjustifikasi diri beliau. Dan jawapan terhadap segala kritikan yang ditujukan pada beliau. 

Cara bagaimana beliau mendidik anak beliau Orked. Yang aku paling suka. Tapi kalau nak cerita panjang-panjang pun tak seoronok jugak kan. Yang penting korang dapatkan dekat kedai buku yang terdekat. Semua dalam buku tu hasil tulisan beliau sendiri yang sebelum ni beliau tulis dalam blog.  Sekarang ni beliau aktif menulis pandangan peribadi beliau di Facebook.

Worth to read !

1 comment:

Miracle Delight said...

Saya pun salute dgn beliau. Tapi di facebook ramai sgt kecam dia disebabkan status tanah haram tu, sampai org lupa kebaikan yg dia buat. Satu je silap, tapi orang kita hentam macam dia tu sepanjang masa buat silap. Well, people used to condemn people